conceptnova

Helping you to bring your concepts and ideas to life.

Mari merempit~!!

Aku ni seboleh2 tak nak cerita pasal benda ni.. tapi kira cincai la hari ni, rasa mcm nak bercerita pulak kan.. Sebenarnye, takde motif pun bukak tajuk ni sekarang ni. Aku bukan nak ajak korg semua bincang tentang cara nak atasi masalah rempit kat negara kita ni~! :p
Sebab puak2 ni mmg jenis takkan makan saman. Buat road-block merata2 pun, kene hentak ngan polis pun masih sama gak.. langsung takde rasa takut kat polis.. Lagi disekat, lagi la merebak bilangan.. dan fakta yg paling menarik ialah.. sektor rempit ni dimonopoli oleh golongan bangsa apa~?? hahahaha.. bagus, baguss..
Meh kita perhati, apa je aktiviti2 golongan rempit nih.. Pertama, suka bwk moto laju2.. (walaupun pd aku idak le laju mana pon, eksen je lebey..) pastu dlm kelompok yg besar, dlm 10-20 bijik motor.. sampaikan kereta semua jadik kalut nak ngelak monyet2 nih.. Kedua, terutama mlm minggu.. diorg ni suke bertepek kt tepi2 jalan.. siap susun motor masing2 elok jerk..pastu masing2 kontrol ensem atas motor diorg.. biasanye, dalam satu group gerenti ada sekor atau dua 'tukang karut' ..jenis yg over2 le.. tak tau le apa yg diorg dok borak smpai berjam2.. yg menambah pelik tu, dlm seramai2 lelaki dlm satu kelompok tu..tetiba sesat lak awek sorg dua.. dan kalau tgk kelibat jerk, mmg jenis bawah umo la tuh..ketara sgt~!! Sape la mak bapak dia ek :p ...Ketiga, yg ni makin berat la nih.. udah la bwk motor laju2 dgn geng, pastu sekor tergesel ngan mana2 kereta.. pergh, pakat satu geng dia tu 15-20 org pegi kepung kereta tu.. wat gaya ganas masing2, samseng la katanye kan.. nak bedal si drebar kereta tuh.. tambah2 kwn tu drive sorg2.. naik la tocang monyet2 nih~! Dah le susahkan orang, pastu langgar org, ditibai lak org tu ramai2...karut gile arr~! Keempat, tambah karut la bila dah smpai tahap meragut dan menyamun segala.. adoi laa, kalau rasa takde duit tu.. pegi la carik kerja.. jgn amek duit org.. penat jerk kwn tu keja carik duit, korg amek senang2 jerk.. hina sungguh~!
...dan Kelima, hehehe...puak2 ni dah mula menjinak-jinakkan diri di dalam bidang perfileman.. yg ni aku kagum la skit kan~! Filem2 yg dikeluarkan semuanye jenis cerita2 pendek... dan format filem tu mest dlm bentuk 3gp...hehehehe, bagus je..bangga tayang muka..tak tau la nak komen~!

Tiap kali aku keluar rumah..tak kire la nak pegi mana2 pun, aku harap sgt dpt jumpe kemalangan yg jenis2 mcm dlm gamba kt atas nih.. tapi bkn senang nk terserempak dgn situasi camni pun.. cuma yg aku perasan, ada satu kepuasan bila tgk gamba nih.. maaf cakap la ye, bkn aku nak persendakan mayat/arwah.. setidak2nye kurang la sorg golongan monyet2 jalanan kat negara kita nih.. Abis tu, dah buat mcm2 utk banteras diorg, takde hasil gak.. apa lg kita nak buat~? Biar diorg pupus sendirik je la.. Aku ni paling suke kalau pegi ngeteh kat kedai mamak, then dok sblh2 ngan meja geng rempit.. sbb nak dengar apa diorg dok borak.. menarik je dgr citer2 'kosong' diorg.. rasanye kat mana2 pun, topik perbualan diorg mmg tersekat pada beberapa isu jerk...modify motor, awek (bohsia), sun-glass ray ban, dah boring ngan tmpt keja (biasanye despatch la..)..hahaha, comel gile monyet2 nih~! Borak stok2 takde zat lgsg.. aku ni takde la pandai sgt,tapi aku pun tak sebodoh puak2 nih~!! Umur masing2 pun..payah la nak jumpe usia yg dah cecah smpai 28 tahun... sume stok2 kulit tegang2 lagik, blm kedut.. pastu rambut blkg ada ekor seciput jerk, siap kaler perang.. dan trade-mark utama, topi keledar Apollo..mesti nk pakai helmet yg lg besar dr kepala dia, pastu tali tak pakai.. dok biar terjuntai jerk.. adehh.. get a life la weh~! So.. tu je la citer aku utk hari nih.. aku bkn nk bg cadangan utk membanteras gejala rempit nih.. saje boring, sambil2 nak siapkan keja.. kesimpulan aku satu jerk, geng rempit ni ialah golongan melayu taraf terendah..very the low-class...lantak korg la, asal tak kaco aku jerk~!!

0 comments: